مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

در اترنت اوليه، ارتباط تمام دستگاه های موجود در شبکه از طريق يک کابل انجام می گرفت که توسط تمام دستگاهها به اشتراک گذاشته می گرديد. پس از اتصال يک دستگاه به کابل مشترک ، می بايست پتانسيل های لازم بمنظور ايجاد ارتباط با ساير دستگاههای مربوطه نيز در بطن دستگاه وجود داشته باشد (کارت شبکه )



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, توسط ارمین

مخفف كلمات Organic Light Emitting Diode به معناي ديود نوري از جنس مواد آلي (ارگانيكي) مي باشد. OLED نوعي صفحه نمايش يا مانيتور است كه از دو الكترود و يك لايه نازك با پايه كربن تشكيل شده است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, توسط ارمین

شما میتوانید با استفاده از سیستم هایی که برایتان فراهم است بازی های PC یا همان کامپیتور را  از طریق HD TV بازی کنید و لذت ببرید.اما چگونگی اتصال سیستم با HD Tv تان و تنظیماتی که حتما باید انجام دهید را در اینجا فرا خواهید گرفت.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, توسط ارمین

زندگی پر از سیم شده است. این روزها همه با انواع و اقسام کابل های مختلف سروکار داریم. از انواع کابل USB گرفته تا کابل های مختلف شبکه و انتقال اطلاعات. خیلی وقت ها هم اسم کابل های مورد استفاده را نمیدانیم و فقط از آنها استفاده میکنیم.

usb.jpg



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط ارمین

هاردها از یک یا چند صفحه گرد که بر روی آنها شیارهای مغناطیسی وجود دارد و اطلاعات را حمل می نمایند تشکیل شده اند.این اطلاعات ذخیره شده بر روی صفحه ها توسط هدهای خواندنی/نوشتنی قابل خواندن هستند.این هدها در فاصله بسیار نزدیک سطح صفحه های چرخان بر روی بالشتکی از هوا که به دلیل سرعت زیاد دوران صفحه ها ایجاد میشود شناور هستند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط ارمین

شما وقتی یک حافظه یو اس بی را به کامپیوتر متصل می کنید برای جدا کردن آن چه می کنید؟ در ویندوز روی دکمه Safely Remove Hardware کلیک می کنید یا در مک و لینوکس آن را Eject می کنید؟ یا اینکه بدون هیچ کدام از آنها حافظه را از کامپیوتر جدا می کنید؟ به نظر شما انجام این کار لازم است یا نه؟



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط ارمین

 تب‌لت‌ها به خاطر نوع طراحی‌شان در مقایسه با رایانه‌های معمولی، سبک‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است. شاید بعضی از انواعش هنوز خیلی سنگین باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما وقتی آن را روی پایتان یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

  قبل از شروع به نصب DVD رام يا  CDرام جديد بايد توجه كنيد كه بهتر است بيشتر از دو رام بر روي كامپيوتر قرار نگيرد يعني اگر شما يك CD رام ويك CDرايتر داشته باشيد و بخواهيد يك DVDرام هم به آنها اضافه كنيد به كامپيوترتان فشار مي آيد 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

 DVI یا (Digital Video Interface) یک رابط است که از سیگنالهای دیجیتال برای انتقال اطلاعات ویدئویی استفاده میکند. بر خلاف کارتهای گرافیکی معمول که همیشه از سیگنال آنالوگ برای خروجی خود استفاده می کنند ، DVI از سیگنالهای دیجیتال استفاده میکند. 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

 AMD براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که  AMDدر هر چرخه کاری 9 عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد